Nordvik

Oppgave

Nordvik Eiendomsmegling var opprinnelige en del av Nordvik & Partners-kjeden. I 2018 skilte de lag, og Partners-delen tok med seg domenet og all synlighet på Google. Det nye Nordvikbolig.no med 15 underkontorer ble stående uten synlighet og trafikk fra søkemotorene. Otero Media hadde allerede jobbet med to av kontorene i Partners-kjeden, og fikk oppdraget med å gjenskape synlighet og trafikk så raskt som mulig.

Strategi

Det var nødvendig med strakstiltak for umiddelbar synlighet og posisjonering i Google. SEO – søkemotoroptimalisering ville ta for lang tid, og var allerede ivaretatt av leverandøren av nettsiden. Løsningen ble derfor betalte søk med Google Ads og banner-annonsering på Googles Display nettverk med remarketing. Google Ads for synlighet på relevante søkeord, og display-bannere for branding av det nye Nordvik-navnet og trafikk til Nordvikbolig.no. det ble også etablert Dynamisk remarketing av eiendommer for flere av de største kontorene.

Gjennomføring

Otero Media fikk oppdraget av kjedens ledelse, og tok umiddelbar kontakt med alle kontorene. Det var viktig å separere disse lokalt, slik at ikke det ene kontoret ble synlig i søk etter det andre. Dette fungerte fint, i samarbeid med kjedeledelsen og i forståelse med de daglige ledere av kontorene.

Se flere prosjekter fra Otero Media